شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بازیگران فوت شده در سال ۱۴۰۲ از آتیلا پسیانی تا بیتا فرهی و معین محمودزاده

اشتراک:
بازیگران فوت شده 1402 چهره ها
در سال که روزهای پایانی اش را سپری می کنیم چهره های مشهوری دیگر در میان ما نسیتند و دار فانی را وداع گفته و یاد و خاطرات آن ها با فیلم و سریال هایشان همیشه خواهد ماند و که در ادامه این مطلب بازیگران فوت شده 1402 را مشاهده می کنید.

در سالی که روزهای پایانی را سپری می کنیم چهره های مشهوری را از دست دادیم و برخی از این هنرمندان در اوج جوانی به دیدار حق شتافتند. در ادامه تصاویری از بازیگران فوت شده ۱۴۰۲ را در Niksalehi مشاهده کنید.

بازیگران فوت شده ۱۴۰۲

در ادامه این مطلب عکس ها و بیوگرافی چهره های که در سال ۱۴۰۲ از میان ما رفتند از جمله آتیلا پسیانی , فخری خوروش , فردوس کاویانی , فریماه فرجامی , آرش میراحمدی , حمیدرضا مرادی , حسام محمودی , بیتا فرهی , کیومرث پوراحمد , اکبر قدمی , پروانه معصومی , پردیس افکاری و …را در ادامه مشاهده می کنید.

بازیگران فوت شده 1402آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ١٠ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران بود. او فرزند جمیله شیخی هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود. ایشان فارغ ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. وی در ۱۴ مهر ۱۴۰۲ بر اثر بیماری سرطان در فرانسه درگذشت.

بازیگران فوت شده 1402فخری خوروش

فخری خوروش که در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ و در سن ۹۴ سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری از دنیا رفت. اوج شهرت و معروف‌ترین فیلم‌های فخری خوروش با حضور در آثاری همچون باغ گیلاس، امام علی(ع) و پهلوانان نمی‌ میرند رقم خورد.

بازیگران فوت شده 1402فردوس کاویانی

فردوس کاویانی متولد ۳ مهر ۱۳۲۰ در کرمان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است و دانش‌ آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۵۰ فارغ‌ التحصیل شد. او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد. وی در ۹ مهر ۱۴۰۲ بر اثر بیماری پارکینسون فوت کرد.

بازیگران فوت شده 1402فریماه فرجامی

فریماه فرجامی متولد۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در تهران است. هنرپیشه سنیما و تلویزیون، دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک بوده و فعالیت هنری خود را با رادیو از سال ۱۳۵۵ شروع کرد. او در ۹ تیر ۱۴۰۲ در سن ۷۱ سالگی درگذشت و او جزوه بازیگران فوت شده ۱۴۰۲ می باشد.

درگشت چهره های مشهور ایرانی

بازیگران فوت شده 1402آرش میراحمدی

آرش میراحمدی متولد ۴ تیر ماه ۱۳۵۰ در فراشبند استان فارس و فارغ‌التحصیل لیسانس رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران بود که علاوه بر بازیگری، کار نویسندگی و کارگردانی هم می‌کرد. وی سرانجام به دلیل سرطان لوزالمعده در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ از دنیا رفت.

بازیگران فوت شده 1402حمیدرضا مرادی

حمیدرضا مرادی بازیگر نوجوان مدرسه پیرمردها که در فیلم سینمایی ماهی به کارگردانی کامبوزیا پرتو بازی کرده و بازیگری را در سن بزرگسالی نیز ادامه داده بود در تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۲ و در سن ۴۶ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

حسام محمودیحسام محمودی

حسام محمودی متولد ۱ فروردین ۱۳۶۵ بود. او هنرپیشه و دانش آموخته رشته حقوق قضایی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بود. وی در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۳۷ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. آخرین نقش آفرینی او در سریال رحیل بود که در میانه تولید آن درگذشت و نقشش نا تمام ماند.

بیتا فرهیبیتا فرهی

بیتا فرهی متولد ۱ فروردین ۱۳۳۷ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ است و ۴ آذر ۱۴۰۲ بود که خبر فوت این بانوی هنرمند بازیگر نقش مهشید فیلم هامون، فضای مجازی را در شوک فرو برد.

کیومرث پوراحمدکیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد کارگران، فیلمنامه نویس، تدوینگر و تهیه کننده برجسته کشورمان ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در سن ۷۳ سالگی درگذشت. در کارنامه هنری او آثار ماندگاری همچون سریال‌ های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌ خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» دیده می شد.

مشهورترین بازیگران فوت شده ۱۴۰۲

پروانه معصومیپروانه معصومی

پروانه معصومی سال ۱۳۲۳ در تهران به‌دنیا آمد نام او سکینه کبودر آهنگی بود. تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران تمام کرد. نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم “بی‌تا” نقش کوتاهی گرفت و سپس در “رگبار” بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد. او روز ۶ آذر ۱۴۰۲ و در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

پردیس افکاریپردیس افکاری

پردیس افکاری متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۴۳ در تهران می باشد که وی سوم اسفند ۱۴۰۲ بر اثر ابتلا به سرطان کبد در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. فکر پلید، طریق عشق، قلاده‌ های طلا، شاخه‌ های بید و پنج کیلومتر تا بهشت از جمله آثار مرحوم افکاری می‌ باشد.

اکبر قدمیاکبر قدمی

اکبر قدمی که فروردین ماه ۱۳۳۰ متولد شده بود در رؤیای خیس، جایی برای زندگی، برگ برنده، لانه عقاب‌ ها، مرد عوضی، ارابه مرگ، طوفان، شیخ مفید، حسرت، روز شیطان، مجسمه، مسافران، تحفه‌ ها و… به ایفای نقش پرداخته بود. و سریال‌ های چون شهریار و مرد هزار چهره و… را هم در کارنامه هنری‌اش دارد. وی در آمریکا به سر می‌برده و ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ از دنیا رفته است.

معین محمودزادهمعین محمودزاده

معین محمودزاده (۲۳ بهمن ۱۳۶۵ – ۷ اسفند ۱۴۰۲) بازیگر می باشد و روز دوشنبه – هفتم اسفند ۱۴۰۲- در خواب دچار عارضه قلبی شده و درگذشت و این بازیگر در فیلم‌های‌ زیر همکف، بوفالو و سریال‌ هایی چون راز بقا، سرگیجه، راز بقا، نیوکمپ، گیسو و میدان سرخ بازی کرده بود.

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس