جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

راه ­اندازی استخر خانگی چقدر هزینه دارد؟ + تجهیزات مورد نیاز

اشتراک:
استخر خانگی دکوراسیون منزل
ساخت استخر خانگی چالش‌های خاص خود دارد که شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد. استخر نیز مانند یک سازه که دشواری‌های مربوط به خود را دارد است . اگه قصد ساخت استخر خانگی را دارید قبل از هر کاری با مشاوره‌های کاربلد در این حوزه صحبت کنید، تا در هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی شود.

هر کسی دوست دارد تا به همراه خانواده خود در آسایش و راحتی زندگی کند. یکی از راه­های ایجاد آسایش و خوش‌گذرانی، صرف هزینه است. صرف هزینه برای ساخت استخر خانگی می­تواند بسیار هیجان­ انگیز باشد. ساخت استخر در اصفهان یک از کارهایی است که برای خانه ­های ویلایی توسط شرکت سپاهان پالایش در اصفهان و سایر مناطق ایران انجام می‌شود. برای ساخت استخر خانگی لازم است تا هزینه ­های آن را برآورد کنید. در این مقاله درباره هزینه ­های راه‌اندازی استخر خانگی و تجهیزات مورد نیاز آن صحبت خواهیم کرد.

استخر خانگی

تجهیزات ساخت استخر خانگی

برای ساخت استخر خانگی به تجهیزات و عملیاتی نیاز داریم که در زیر به معرفی آن­ها پرداخته­ ایم.

  1. اولین قدم برای ساخت استخر، آوردن مهندس به مکان احداث استخر است. مهندس ابتدا مکان احداث استخر را بررسی کرده و سپس مکان دقیق آن را مشخص می­کند.
  2. حالا نوبت به مرحله گودبرداری می­رسد. در این مرحله باید ماشین‌آلاتی همچون بیل مکانیکی وارد محوطه شده و عملیات گودبرداری آغاز شود. گودبرداری به منظور برداشتن خاک تا عمقی مشخص برای ساخت استخر انجام می­شود.
  3. حالا که عمل گودبرداری انجام شد، لازم است تا خاک داخل استخر صاف شده و برای کف‌سازی آماده شود. یکی از کارهای این مرحله، آرماتوربندی است. این مرحله به ­وسیله کارگران انجام می­شود. کف استخر را می­توان به شکل صاف یا شیب­دار ساخت.
  4. همانطور که گفتیم، آرماتوربندی یکی از مراحل ساختن کف استخر است. در واقع آرماتوربندی عاملی مهم در استحکام استخر به ­شمار می­رود. لازم به ذکر است که اصطلاح قالب­بندی در کنار آرماتوربندی بکار می­رود.
  5. لوله ­کشی یکی از اصلی­ترین مراحل ساخت و احداث استخر خانگی است که باید از لوله‌ و اتصالات یو پی وی سی استفاده کرد. لوله­ ها وظیفه دارند تا آب ورودی و خروجی را در استخر ردو بدل کنند. تجهیزات و هزینه­ های لوله ­کشی تنها شامل لوله­ ها نمی­شود و به شیر‌های ۲ یا ۳ طرفه، پمپ آب، تخلیه، اسکیمر و… نیاز است. هر یک از این موارد وظیفه خاصی را در استخر به عهده دارند. عملی کردن این قسمت به عهده استادکار است.
  6. سیم­کشی استخر را فراموش نکنید. روشنایی، تصفیه استخر و ورود و خروج آب، همگی به برق نیاز دارند. سیم­کشی امکان برق­ رسانی را به این قسمت­ ها می­دهد.
  7. استخرها با توجه به جنسی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می­ شوند. برای استخرهای بتنی یا وینیلی، لازم است تا دیواره و کف با جنس مخصوص پوشانده شود. معمول ­ترین استخر، استخر بتنی است که برای ساخت آن از عمل بتن­ ریزی برای پوشاندن آرماتور استفاده می‌گردد.
  8. حالا که اسکلت استخر ساخته شد، باید عمل عایق­کاری یا عایق­بندی انجام شود. فایبرگلاس یکی از بهترین روش­های عایق­کاری بوده و هزینه آن به­ طور تقریبی ۱۵ میلیون تومان است.
  9. حالا نوبت به این رسیده که کاشی­ های مدنظر خود را انتخاب کنید. اینجا سلیقه شما اهمیت پیدا می­کند. در سال­های اخیر، تنوع رنگ، کیفیت و طرح کاشی­ها بسیار زیاد شده است. هزینه حدودی برای این مرحله ۶۰ میلیون تومان (مهرماه ۱۴۰۱) در نظر گرفته می­شود.
  10. آخرین مرحله رسید! نوبت به این رسیده که استخر خانگی خود را زیبا کنید. از چراغ­ها و گلدان­ هایی زیبا برای تزیین استخر استفاده کنید. صندلی­ها، نردبان، چراغ­ها و… همگی در زیبایی استخر نقش بسزایی دارند.

استخر خانگی

هزینه ساخت استخر خانگی

پس از اینکه به معرفی تجهیزات استخر پرداختیم، نوبت به بررسی هزینه ­های مورد نیاز برای احداث استخر می­رسد. هزینه ساخت استخر خانگی بستگی به عواملی همچون موقعیت مکانی استخر، تخمین ابعاد دقیق استخر، نوع و مدل استخر، نقشه ساخت استخر، کیفیت و برند تجهیزات به کار رفته در ساخت استخر، تکنولوژی‌های به کار رفته در سیستم تهویه،  سیستم تصفیه آب، سیستم سرمایشی و گرمایش استخر دارد. مصالحی که برای ساخت استخر استفاده می‌شود نیز در هزینه ساخت موثر خواهد بود. برای این که بتوان هزینه ساخت استخر خانگی را برآورد کرد باید از یک کارشناس متخصص در این زمینه قبل از شروع کار، مشورت گرفت تا با مشخص شدن ابعاد استخر، موتورخانه استخر، تجهیزات، مصالح و سیستم‌های موردنیاز بتوان هزینه دقیق برای ساخت استخر خانگی را تخمین زد.

شکل ظاهری استخر خانگی

استخرهای خانگی بر اساس اندازه و شکلی که مشتری‌ها درخواست دارند ساخته می‌شود، البته سایز استخر به فضای موجود در خانه نیز بستگی دارد. استخرهای خانگی به دو شکل مستطیل و دایره‌ای تقسیم و ساخته می‌شوند. استخر‌های مستطیلی مورد پسند بیشتر افراد هستند ؛ زیرا از شکل ساده‌ای برخوردارند و همچنین هزینه کمتری صرف ساخت آن‌ها می‌شود. ناگفته نماند که استخرهای خانگی با شکل مستطیلی فضای زیادتری را دارند و فرد به راحتی می‌تواند در آن شنا کند. استخر‌های دایره‌ای متفاوت با سایر استخرهای کلاسیک و سنتی هستند و معمولا فضای کمی را در خانه اشغال می‌کنند.

استخر خانگی

وسایل موردنیاز استخر خانگی

برای ساخت استخر خانگی به وسایل بسیار مهمی نیاز است که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

۱٫      پمپ تصفیه استخر

پمپ تصفیه استخر از تجهیزات مهم در ساخت استخر است. این وسیله با سیرکوله کردن آب استخر، پس از عبور از فیلتر شنی آب استخر را شفاف و از راکد شدن آب در استخر جلوگیری می‌کند.

۲٫      چراغ استخر

چراغ استخر نه تنها باعث روشنایی و زیبایی استخر می‌شود بلکه وظیفه نورپردازی را به عهده دارد. چراغ استخر در دو مدل روکار و توکار تولید و نصب می‌شود.

۳٫      قرص کلر

یکی از تجهیزات ضد‌عفونی استخر، قرص کلر است که برای نگهداری هر چه بهتر استخر از آن استفاده می‌شود. این قرص که حاوی کلر است و می‌توان از آن برای سم‌زدایی استخر و کلرزنی استخر استفاده کرد. قرص را داخل استخر قرار داده و با آب استخر مخلوط می‌شود و عمل ضدعفونی را به همین راحتی انجام می دهد.

از دیگر تجهیزات لازم و ضروری در ساخت استخر خانگی می‌توان به اسکیمر استخر، روکش استخر، فیلتر تصفیه استخر، مبدل حرارتی استخر اشاره نمود.

سخن پایانی

ساخت استخر خانگی چالش‌های خاص خود دارد که شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد. استخر نیز مانند یک سازه که دشواری‌های مربوط به خود را دارد است، با این تفاوت که برای ساخت استخر خانگی حساسیت‌های بیشتری به کار گرفته می‌شود. اگه قصد ساخت استخر خانگی را دارید قبل از هر کاری با مشاوره‌های کاربلد در این حوزه صحبت کنید، تا در هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی شود.

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس