شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

در سفر به ایتالیا این نکات را فراموش نکنید+تصاویر

اشتراک:
سفر به کشور ایتالیا گردشگری
راهنمای سفر به کشور ایتالیا و باید ها و نباید های موجود در این سفر را در ادامه این نوشتار مطالعه می کنید.

کشور ایتالیا یک کشور در قاره اروپا می باشد. این کشور اروپایی قدمت زیادی دارد و سرزمینی پر از آثار معماری جذاب و زیبا ، غذا های لذیذ و خوشمزه و دنیایی پر از تنوع و شور و هیجان می باشد. ایتالیا کشوری است که هر گردشگری در جهان آن را در فهرست مقصدهای محبوب و دوست داشتنی خود قرار می دهد و بعد از سفر اول، برای برگشتن به این کشور  لحظه‌ شماری می‌ کند. برای خواندن مطلبی در مورد راهنمای سفر به کشور ایتالیا با پرشین وی همراه باشید.

نکاتی درباره سفر به کشور ایتالیا

زمانی که در رم هستید،مانند یک رمی رفتار کنید.
ایتالیا مملوء از چیزهای شگفت انگیز برای گردشگران است.
غذا، تاریخ چندین هزار ساله ی غنی، هنر، امنیت، مد، آداب و رسوم و …
از شگفتی های محبوب این کشور است.
برای اینکه سفر بهتری داشته باشید باید آداب و رسوم مربوط به ایتالیا را بدانید و رعایت کنید.

نباید های سفر به کشور ایتالیا

-لباس کوتاه و نامناسب در مکانهای عمومی مورد پسند نیست.شانه و زانوهای خود را بپوشانید و دقت زیادی در انتاخب
لباس داشته باشید.

سفر به کشور ایتالیاسفر به کشور ایتالیا و باید ها و نباید های آن

-در قرارهای کاری یکدیگر را با نام کوچک صدا نزنید.از فامیلی استفاده کرده و به صورت رسمی صحبت کنید.

-سوار تاکسی های بدون تاکسی متر نشوید.

-کیف پول را درون جیب و یا در دست نگیرید.هر روز به اندازه ی نیاز همان روز پول بردارید.

-در خیابانهای تاریک و خلوت تردد نکنید.

-در مورد مذهب،واتیکان،مافیا و سیاست صحبت نکنید.

-ایتالیایی ها چندان وقت شناس نیستند.همیشه برای انتظار ۱۵تا ۴۵ دقیقه ای خود را آماده کنید.

-نباید غذا ویا حتی میوه را با دست بخورید.

باید های سفر به کشور ایتالیا

-هنگام احوالپرسی دست بدهید.
شخص را با سینیور(آقا) و سینیورا(بانو) و یا اسم بزرگ خطاب قرار دهید.
از نام کوچک استفاده نکنید.

-لباس های به روز بپوشید.
ایتالیاییها همیشه به ظاهر خود اهمیت می دهند.
برای مردان کت و شلوار تیره، کروات گران، دکمه سر دست و ساعت برای سرکار مرسوم است.
برای زنان نیز لباس زیبا و به روز، آرایش و جواهرات مرسوم است.

-از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید زیرا هم کارآمد است و هم سریع.

-هنگام غذا خوردن و حتی هنگامی که غذای خود را تمام کرده اید،دو دست خود را بر روی میز قرار
دهید.

-همیشه ۱۰ تا ۲۰ درصد اضافی تر از مبلغ صورت حساب رستوران برای انعام پرداخت کنید.

-برای هدیه دادن از گل و شکلات استفاده کنید.

-هنگام تمام شدن غذا و یا میل نداشتن،چاقو و چنگال را در قسمت راست بشقاب قرار دهید.

سفر به کشور ایتالیاسفر به کشور ایتالیا و باید ها و نباید های آن

خوب است بدانید : راهنمای سفر به کشور ایتالیا

وضعیت آب‌ و‌ هوا در سفر به کشور ایتالیا

ایتالیا از نظر آب‌وهوایی نیز بسیار متنوع است. مناطق شمالی تقریبا آب‌وهوای نیمه استوایی مرطوب دارند که نسبتا خنک و ملایم است. نواحی ساحلی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. در مجموع می‌توان گفت که این کشور آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد. تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های خنک و مرطوب، از ویژگی‌های آب‌وهوای بیشتر مناطق این کشور است. زمستان‌ها در ایتالیا و در مناطق شمالی و کوهستانی، سرد و مرطوب است. گاهی هوای سرد از شمال اروپا تا نواحی جنوبی ایتالیا کشیده می‌شود و در بیشتر کوهستان‌ها برف می‌بارد. سواحل معمولا گرم باقی می‌مانند که این به دلیل دمای بالای آب‌ دریا است.

تابستان‌های ایتالیا گاهی بسیار گرم می‌شود به خصوص در نواحی جنوبی. دمای هوا در این مناطق در تابستان بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتیگراد است ولی گاهی تا ۴۰ درجه هم می‌رسد. آب‌وهوای مدیترانه‌ای در ایتالیا، دچار تغییرات محلی نیز می‌شود. نواحی ساحلی که با آب‌های گرم دریا و کوهستان احاطه شده‌اند، گرم هستند و البته وزش نسیم از گرمای هوای آنها می کاهد. نواحی کوهستانی معمولا خنک‌تر هستند و آسمان صاف‌تری دارند ولی گاهی طوفان و بارندگی در آن به وقوع می‌پیوندد.

بهترین زمان برای سفر به کشور ایتالیا

انتخاب بهترین زمان سفر به ایتالیا، یک معضل لذت‌بخش است. هر زمان از سال که به ایتالیا سفر کنید، بدون شک از آن لذت می‌برید. هر کدام از مناطق ایتالیا در هر فصل از سال، جاذبه‌هایی دارند که ارزش سفر کردن دارند. بنابراین زمان سفرتان را باید با توجه به مقصدی که در ایتالیا در نظر دارید و جاذبه‌هایی که دوست دارید ببینید، انتخاب کنید.

اگر برایتان امکان‌پذیر است از سفر در تابستان که فصل شلوغ گردشگری در ایتالیا است، اجتناب کنید.

ورزش‌ های زمستانی در ایتالیا

شاید ایتالیا به عنوان مقصدی برای ورزش‌های زمستانی مشهور نباشد ولی گردشگاه‌های زمستانی فراوانی دارد که اسکی‌بازان و مشتاقان را از سراسر دنیا به سوی خود می‌خواند. این کشور ۱۸ قله‌ی بلند دارد و منطقه‌ی کوهستانی آن در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. حتی یک دوره المپیک زمستانی در این کشور برگزار شده است. قبلا، بیشتر گردشگران زمستانی ایتالیا را فقط خود ایتالیایی‌ها تشکیل می‌دادند ولی اکنون این آمار به نسبت مساوی بین گردشگران داخلی و بین‌المللی تقسیم شده است.

گردشگاه‌های کوهستانی ایتالیا، با کلبه‌های جذاب و هتل‌های پنج‌ ستاره و کافه‌های سنتی با غذاهای لذیذ و داغ محلی در فصل زمستان میزبان گردشگران هستند. بنابراین اگر تفریحات این چنینی را دوست دارید، با خیال راحت می‌توانید فصل زمستان را برای سفر به ایتالیا انتخاب کنید.

فصل بهار در سفر به کشور ایتالیا

فصل بهار یکی از بهترین موقعیت‌های سال برای سفر به ایتالیا است. در نواحی گرم‌تر، کم کم بساط تفریحات ساحلی و تابستانی برپا می‌شود. در شهرهای بزرگ، گردشگری دوباره رونق بیشتری می‌گیرد و به همین دلیل باید بلیط بسیاری از گالری‌ها و جاذبه‌های مدرن را از قبل تهیه کنید. ونیز، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در ایتالیا، در فصل بهار در زیباترین حالت خود قرار دارد. گرچه فصل شلوغ گردشگری در ایتالیا نیست ولی قیمت‌ها بالاتر می‌رود ولی از تابستان ارزان‌تر است.

تابستان‌ های گرم ایتالیا

در تابستان، مدرسه‌ها تعطیل است و فستیوال‌های ملی و رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی در سراسر این کشور برپا می‌شود. این فصل، شلوغ‌ترین فصل سال در ایتالیا است. علاوه بر گردشگران، اهالی خود ایتالیا برای فرار از گرما به مناطق ساحلی می‌روند. در واقع این نواحی ساحلی بسیار شلوغ‌تر از حلات عادی می‌شوند و غیر از گردشگران بین‌المللی، گردشگران داخلی هم دارند.

پاییز زیبای ایتالیا

در فصل پاییز هم تعداد گردشگران کمتر می‌شود و هم دمای هوا پایین می‌آید. قیمت‌های کمتر را بیش از همه در نواحی روستایی لمس می‌کنید ولی در شهرهای بزرگ هم کاهش قابل توجهی دارند. در نواحی گرم‌تر ایتالیا، دمای هوا تا اوایل پاییز هنوز برای شنا مناسب است. بعد از بهار، پاییز یکی دیگر از فصل‌های ایده‌آل برای سفر به این کشور است. اگر بازارچه‌های محلی را دوست دارید و دلتان می‌خواهد در شهرهای کوچک قرون وسطایی قدم بزنید، حتما در فصل پاییز به این مناطق سفر کنید. در این فصل، کشاورزان محلی بهترین و تازه‌ترین محصولات خود را عرضه می‌کنند و بازارچه‌ها حال و هوای دیگری دارند. قارچ‌های محلی، انگور و زیتون از مهم‌ترین محصولاتی است که در این بازارچه‌ها خواهید دید.

این فصل برای بازدید از مناطق باستانی نیز مناسب است و با خیال راحت و به دور از جمعیت زیاد گردشگران و ازدحام و همهمه‌ی آنها می‌توانید در این مناطق باستانی بگردید و لذت ببرید. البته فراموش نکنید که در این فصل، احتمال بارندگی وجود دارد.

کوله پشتی و کجارو

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس