چهره جدید« امیر آتشانی» عمو غلام سریال پس از باران و پسر بزرگش علی
بعد از سال ها نیز مردم همچنان چهره و نقش عمو غلام شهربانوی پس از باران را می شناسند که با ظلم هایی که در حق برادر زاده اش می کرد باعث مشکلات فراوانی برای او شد. چهره جدید امیر آتشانی عمو غلام سریال پس از باران و پسر بزرگش علی را در پرشین وی ببینید.
چهره جدید امیر آتشانی
«پس از باران» یک درام خانوادگی تاریخی است که برخلاف بسیاری از آثار تاریخی مربوط به تاریخ معاصر در یک قرن گذشته، بیشتر تمرکز خود را بر روی قصه پرپیچ و خمش گذاشته بود و سعی نمیکرد پیرامون اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران دوران پهلوی، شعار سیاسی بدهد. پررنگ بودن قصهای انسانی و پر از گره در تاریخ و جغرافیایی متفاوت، زمینه تولید یکی از آثار جذاب و به یاد ماندنی تاریخ تلویزیون را ایجاد کرد.
قصه «پس از باران» در زمان حال و با قتلی که به شکل یک سانحه رانندگی صحنهسازی شده، آغاز میشود؛ اما به محض آغاز فلشبکها و ورود به دل تاریخ، ماجرا رنگ و بوی دیگری به خود میگیرد. همان قدر که قابهای خارجی، زیبا و پرالتهاب بخش گذشته، در مقایسه با قابهای سرد و پر از حرفهای تکراری زمان حال، جذابتر به نظر میرسند، کیفیت ساختار «پس از باران» در دو بخش گذشته و حال نیز تفاوت زیادی با یکدیگر دارد.
از زمان ورود به زمان گذشته، این نظام ارباب – رعیتی ناعادلانه و غیرانسانی حاکم بر مناسبات مردم در دوران پهلوی است که موتور محرکه اثر واقع میشود. یکی از اربابان منطقهای در خطه گیلان به نام ارباب عزت سالاری، به دلیل ناتوانی همسر اولش از بچهدار شدن، تصمیم به تجدید فراش میگیرد.
دوران ارباب و رعیتی
در این میان، طبیعتا از دختر جوانی که برای ارباب در نظر گرفته شده و خانواده منفعل او کاری جز اطاعت برنمیآید. پس از این ازدواج اما، ماجرا شکل پیچیدهتری به خود میگیرد و سر باز کردن یک کینه قدیمی، زمینه وقایع هولناکی را در دل یک منطقه کوچک روستایی در شمال کشور، ایجاد میکند.
فیلمنامه استوار و پرظرفیت «پس از باران»، نقطه قوت مهم این مجموعه و ستون نگهدارنده کل پروژه است؛ متن پیچیده و چندلایهای که اگر فیلمساز بنای کش دادن آن را داشت، به راحتی میتوانست تا بیست قسمت دیگر هم ادامه پیدا کند. فارغ از طراحی خوب پیرنگ اصلی قصه، پرداخت مناسب و عمیق شخصیتهای ریز و درشت این مجموعه نیز به کیفیت «پس از باران» کمک شایانی کرده است.
اینستاگرام ـ فیلم گردی