شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

میوه چینی فقیهه سلطانی و شبنم قلی خانی در حوالی جشن حافظ

تاریخ نشر :سه‌شنبه 26 جولای 2022 اشتراک:
جشن حافظ 1401 اخبار گوناگون
علی معلم یکی از فعال ترین افراد در حوزه هنر بود جشن حافظ که با همت او برپا شد و هر سال حتی بعد از مرگش نیز این جشن به همت همسر و پسرش برگزار می شود از مهم ترین اقدامات او در طول عمرش بود. میوه چینی فقیهه سلطانی و شبنم قلی خانی در حوالی جشن حافظ را در ادامه ببینید.

امسال جشن حافظ تغییرات مهمی داشت. و بخش موسیقی که از ارزوهای علی معلم بود به این جشن اضافه شد و با استقبال هنرمندان سینما و موسیقی قزرار گرفت. در حاشیه این جشن فقیهه سلطانی و شبنم قلی خانی تصاویر زیبایی را منتشر کردند. میوه چینی این دو هنرمند را در حوالی جشن حافظ ۱۴۰۱ در پرشین وی ببینید.

جشن حافظ ۱۴۰۱

میوه چینی فقیهه سلطانی و شبنم قلی خانی در حوالی جشن حافظ

میوه چینی فقیهه سلطانی و شبنم قلی خانی در حوالی جشن حافظمیوه چینی شبنم قلی خانی در حوالی جشن حافظ
میوه چینی فقیهه سلطانی و شبنم قلی خانی در حوالی جشن حافظمیوه چینی فقیهه سلطانی
میوه چینی فقیهه سلطانی و شبنم قلی خانی فقیهه سلطانی در حوالی جشن حافظ

نخستین جشن موسیقی و تئاتر علی معلم (تندیس حافظ) با حضور رضا بهرام، علی زند وکیلی، فرزاد فرزین، حدیث میرامینی و همسرش مجتبی رجبی، پردیس پور عابدینی و … برگزار شد .

مراسم اهدای جوایز نخستین دوره آئین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) شب گذشته اول مرداد ماه برگزار شد.

فرزاد حسنی که اجرای مراسم را برعهده داشت برنامه را با یادی از علی معلم آغاز کرد و در ادامه نورا هاشمی به اجرای برنامه پرداخت.

در قسمت بعدی مراسم، امید معلم درباره نخستین آئین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) گفت: بدون حضور شما این مجلس که اولین دوره آن برگزار می‌شود و آرزوی دیرینه پدر بود منور نمی‌شد.

معلم یادآور شد: واقعیتش این است که جامعه ما جامعه‌ای است که همواره در آن هنرمندان ما در معرض آسیب قرار دارند. باید گاهی یادآوری شود که هنرمند مانند درختی است که سال‌ها طول می‌کشد به بار بنشیند. ما باید یاد بگیریم که چطور از هنرمندان‌مان تقدیر کنیم. شاید دلیل چنین رویدادهایی همین باشد.

یادگار علی معلم

دبیر جشن حافظ ادامه داد: اصولاً در این سال‌ها یاد گرفتیم بیشتر غر بزنیم تا یاد بگیریم ارزش هنرمندان را حفظ کنیم. حداقل خودمان قدر بدانیم.
هدف از شکل گیری این جشن شاید در یک مصرع یا بیت حضرت حافظ بگنجد که می‌گوید «عاقلان نقطه پرگار وجودند، ولی عشق داند که در این دایره سرگردانند». ما نیازمند عشق در این جامعه هستیم. می دانم که عرصه موسیقی و تئاتر مدت هاست مهجور مانده است و پدر همیشه می‌خواست تئاتر که یکی از بهترین هاست و موسیقی که بهترین در دنیاست مورد توجه قرار بگیرد. امیدوارم در آینده نزدیک این نهال تبدیل به سرو بلندی بشود مانند جشن سینمای حافظ.

در ادامه از تعدادی از هنرمندان جانباز در عرصه موسیقی تقدیر به عمل آمد.

آیین اختتامیه نخستین رویداد تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) با دبیری امید معلم یکم مرداد ساعت ۱۹:۳۰ با اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف رشته‌های تئاتر و موسیقی در سالن همایش ایرانیان برگزار می‌شود.

در این رویداد برگزیدگان تئاتر در بخش‌های بهترین کارگردان، بهترین نمایشنامه، بهترین بازیگر مرد و زن، بهترین دستاورد فنی و نشان علی معلم انتخاب خواهند شد. مدیر بخش تئاتر این مراسم احسان حاجی‌پور است.

همچنین در بخش موسیقی؛ بهترین خواننده سنتی و پاپ، بهترین آهنگساز سنتی و پاپ، بهترین تنظیم‌کننده سنتی و پاپ، بهترین ترانه‌سرا، بهترین قطعه سال، انتخاب خواهند شد. مدیر بخش موسیقی پویا افشاری است.

اینستاگرام ـ  مهر

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
تصاویر خبری
بیشتر >
آرون گروپس