یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

تصویری زیرخاکی از علی پروین سلطان پرسپولیسی‌ ها در اوایل انقلاب

تاریخ نشر :جمعه 01 دسامبر 2023 اشتراک:
علی پروین تازه ترین ها از دنیای ورزش
علی پروین سلطان پرسپولیسی ها در مربیگری و کاپیتانی جام‌ های زیادی را بالای سر برده است و او را یکی از اسطوره‌ های بزرگ پرسپولیس می نامند.

اسطوره فوتبال تیم پرسپولیس که به عنوان کاپیتان این تیم اولین جام قهرمانی را بالای سر برده از چهره های مطرح این باشگاه بزرگ ورزشی می باشد. در ادامه عکس قدیمی علی پروین را در پرشین وی مشاهده کنید.

عکس قدیمی علی پروین

تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۵۸ موفق شد اولین جامش را بعد از انقلاب، با قهرمانی در مسابقات تهران به دست آورد. در این تصویر علی پروین که به عنوان کاپیتان سرخ ها جام را در دست گرفته، با شمایلی جالب دیده می شود که کمتر از او دیده ایم.

او که همیشه عادت داشته موهایش را کوتاه کند در این تصویر با موهای فرفری و ریش های بلند دیده می شود که در طی سال های فعالیت او کم سابقه بوده.

عکس قدیمی علی پروینعکس قدیمی علی پروین

رفاقت ناصر حجازی و اسطوره قرمزها

عدم اعتقاد اوفارل سرمربی تیم ملی به کاپیتانی دروازه بانها برای رهبری داخل زمین و متقاعد کردن ناصر حجازی به انصراف از کاپیتانی به نفع علی پروین.

سرمربی خارجی تیم ملی با حذف قلیچ خانی با اینکه ناصر حجازی باسابقه تر بود اما ترجیح می دادکاپیتان تیمش بازیکنی به جز دروازه بان باشد، بنابراین با ناصر حجازی صحبت کرد تا بازوبند را به علی پروین بدهد.

پرسپولیسناصر حجازی و علی پروین

عکس قدیمی علی پروین با اولین جام قهرمانی

شش  دوره قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران در دهه ۶۰ که پنج دوره آن به صورت  پیاپی در اواخر دهه شصت  رقم خورد،  قهرمانی‌های متعدد در لیگ آزادگان و قهرمان اولین دوره لیگ برتر به همراه قهرمانی‌ های متعدد جام حذفی در تهران و ایران و یک دوره در جام باشگاه‌ های آسیا، علی پروین را پر افتخارترین مربی باشگاهی ایران کرده است.

عکس قدیمی علی پروینجام قهرمانی علی پروین

مردی که در حد فاصل این جام‌ها ایران را قهرمان بازی‌های آسیایی پکن کرد تا اولین قهرمانی ایران بعد از انقلاب در دوران سرمربیگری او رقم بخورد.

پروین قبل از انقلاب دو بار با پرسپولیس و در نقش بازیکن  قهرمان لیگ ایران  شد و با همین پرسپولیس اولین رقابت باشگاهی تهران بعد از انقلاب را که جام اسپندی بود بالای سر برد.

خبرانلاین , ورزش سه

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس