پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

استفتاء درباره گرفتن روزه در روزهای بلند

اشتراک:
روزه در روزهای بلند احکام و مسائل شرعی
روزه گرفتن دارای منافع زیادی است و از لحاظ حکم شرعی روزه نگرفتن در ماه مبارک رمضان یک گناه کبیره است. روزه حکم واجب الهی است و دین ما برای احکامی که وضع کرده بن بست ندارد. استفتاء درباره گرفتن روزه در روزهای بلند را دراین بخش ببینید.

روزه یکی از واجبات دین اسلام است و هر مسلمانی واجب است که در ماه رمضان روزه بگیرد. دستور روزه گرفتن در ماه رمضان و بسیاری از احکام در قران امده است. روزه نیز از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند. اما در بعضی کشور یا شهر ها روزه گرفتن به دلیل اینکه ساعات روزه داری بسیار زیاد است و طولانی مشود بسیار مشکل میشود . احکام روزه در روزهای بلند را در پرشین وی ببینید.

روزه در روزهای بلند

حضرت آیت الله العظمی سیستانی به پرسشی درباره حکم روزه در کشورهایی که طول روز بسیار بلند است و برخی افراد طاقت روزه در آن شرایط را ندارند پاسخ داده اند.متن پرسش و پاسخ به نقل از شفقنا این شرح است:

پرسش: در کشور دانمارک زندگی میکنم روز در ماه مبارک رمضان ۱۸ تا ۱۹ ساعت است حکم روزه ما چیست؟

روزه در روزهای بلنداحکام روزه
روزه در روزهای بلندپرسش و پاسخ احکام روزه

پاسخ: هر شخصی که می تواند از طلوع فجرتا اول شب روزه بگیرد و از این جهت در زحمت غیر قابل تحمل واقع نمی شود وظیفه دارد روزه بگیرد و یا آنکه سفر کند و سپس روزه اش را قضا نماید و اما کسانی که روزه گرفتن به این مدت برایشان میسر نیست باید یا سفر کنند و یا آنکه از اول طلوع فجر نیت روزه نمایند ولی هر وقت احساس کردند ادامه روزه برایشان غیر قابل تحمل است افطار نموده به مقدار لازم آب و یا غذا بخورند و سپس روزه این روز را قضا نمایند و کفاره ای بر آنان نیست.

ایسنا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس