مجله اینترنتی پرشین وی؛ سبک زندگی، سرگرمی و خانواده
تبلیغات
امروز:
خبرهای روز

حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۵ مشخص شد

حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۵ مشخص شد

ذبیح الله سلمانی ، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، در خصوص افزایش حقوق و تمدید قراردادهای کارمندان دولت در سال ۱۴۰۵، جزئیات مهمی را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، حقوق کارمندان دولت در سال جاری با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود.

افزایش ۲۰ درصدی ضریب حقوق

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور در این باره گفت: «ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت در سال جاری ۲۰ درصد رشد می‌کند که در حکم کارگزینی و قرارداد آن‌ها ۲۰ درصد رشد اعمال می‌شود.» این افزایش برای تمامی کارمندان دولتی اعمال خواهد شد.

حداقل حقوق کارمندان به ۱۸.۷ میلیون تومان رسید

سلمانی همچنین اعلام کرد: «حداقل حقوق کارمندان دولت که سال گذشته ۱۳ میلیون تومان بود، امسال با ۴۳ درصد افزایش به رقم ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.» این افزایش بیش از پنج میلیون تومان برای کارمندان با کمترین حقوق محسوب می‌شود.

حداقل حقوق بازنشستگان

معاون سازمان اداری و استخدامی درباره حقوق بازنشستگان نیز گفت: «با توجه به اینکه حقوق بازنشستگان به اندازه ۹۰ درصد شاغلان نظیر است، حداقل حقوق آن‌ها از ۱۱.۷ میلیون تومان با افزایش ۴۳ درصدی به رقم ۱۶.۸ میلیون تومان می‌رسد.» این خبر موجب خرسندی قشر بازنشستگان کشور شده است.

فوق‌العاده خاص جدید

سلمانی تأکید کرد: «امسال دولت با هدف نگهداشت نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری، برای اولین بار بخش فوق‌العاده خاص بر اساس برنامه هفتم پیشرفت را به میزان ۴۴۰۰ امتیاز معادل حدود ۳ میلیون تومان در نظر گرفت که این رقم به عنوان فوق‌العاده خاص کارکنان، در حکم کارگزینی افراد اعمال می‌شود.»

افزایش پلکانی حقوق‌ها

وی خاطرنشان کرد: «حقوق کارمندان دولت بر اساس حکم جدید و میزان افزایش که بر اساس میزان امتیاز افراد خواهد بود، حداقل بین ۳۰ تا ۴۳ درصد افزایش به صورت پلکانی خواهد بود. به این معنا که افرادی که دارای حقوق کمتری هستند، افزایش بیشتری می‌گیرند و آن‌هایی که حقوق بالاتری دارند، با افزایش کمتری مواجه می‌شوند.»

پرداخت حقوق فروردین بر اساس معیار جدید

معاون سازمان اداری و استخدامی در پایان تأکید کرد: «حقوق فروردین ماه بر اساس معیار جدید و اعمال افزایش‌ها پرداخت خواهد شد.» این بدان معناست که کارمندان دولت از همان ماه اول سال، از افزایش حقوق بهره‌مند خواهند شد.

نکته طلایی ۲۰۲۶
این افزایش حقوق در راستای بهبود معیشت کارمندان و بازنشستگان دولتی و همچنین افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی صورت گرفته است. دولت با اجرای این طرح، گام مهمی در جهت حمایت از قشر کارمند و بازنشسته برداشته است.

جمع‌بندی:

در این خبر به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۵ پرداختیم. حداقل حقوق کارمندان از ۱۳ میلیون به ۱۸.۷ میلیون تومان (افزایش ۴۳ درصدی) و حداقل حقوق بازنشستگان از ۱۱.۷ میلیون به ۱۶.۸ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین فوق‌العاده خاص جدید به میزان ۳ میلیون تومان برای کارکنان در نظر گرفته شد. حقوق فروردین ماه بر اساس معیار جدید پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها: —
اشتراک‌گذاری:

از دیگر بخش‌های پرشین‌وی