ثواب زیارت عاشورا به روایت ائمه اطهار
خواندن زیارت عاشورا با دقت و حضور دل ثواب زیادی دارد و همچنین فضیلتهای بسیاری دارد. همانطور که میدانید در صحنه ی عاشورا جنگ بین حق و باطل بود .زیارت عاشورا را خداوند متعال از طریق وحی به پیامبر اسلام(ص) آموزش داد و تا الان که به دست ما رسیده است .و خواندن آن ثواب زیادی دارد . برای دانستن فضیلت زیارت عاشورا مطالب ما را دنبال کنید .ثواب زیارت عاشورا را در پرشین وی ببینید.
ثواب زیارت عاشورا
اگر مردم میدانستند زیارت امام حسین (ع) چه ارزشی دارد، از شدت شوق و علاقه میمردند و حسرت رسیدن بهآن پاداشها، جسم و روح آنها را پاره پاره میکرد.
زیارت عاشورا
۱) امام محمد باقر (ع) به علقمه فرمود: پس از آنکه به آن حضرت، با سلامی اشاره کردی، دو رکعتنماز بخوان و سپس زیارت عاشورا را بخوان.هنگامی که این زیارت را خواندی، در حقیقت او را به چیزی خواندی که هر کس از ملائکه که بخواهند او را زیارت کنند، به آن میخوانند و خداوند برای تو هزار هزارحسنه مینویسد و از تو هزار هزار سیئه محو مینماید و تو را هزار هزار مرتبه بالا میبرد و همانندکسانی میباشی که در رکاب آن حضرت به شهادت رسیدند.حتی در درجات آنها هم شریک میشوی.
۲) امام صادق (ع) به صفوان میفرماید: زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین میکنم، اول زیارتش قبول شود؛ دوم سعی و
کوشش او شکور باشد؛ سوم حاجات او هرچه باشد، از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و نا امید از درگاهاو برنگردد، زیرا خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد.
۳) در روایت دیگر میخوانیم: اگر مردم میدانستند زیارت امام حسین (ع) چهارزشی دارد، از شدت شوق و علاقه میمردند و حسرت رسیدن به آن پاداشها، جسم و روح آنها را پاره
پاره میکرد.
فضیلت زیارت عاشورا
۴) زیارت امام حسین (ع)، بر هر مومنی که اقرار به امامت ایشانداشته باشد، واجب است.بحارالانوار – جلد ۱۰۱ – ص ۶۹کسی که امام حسین (ع) را تنها برای رضا و خوشنودی پروردگار، و نه
برای کسب شهرت، زیارت کند، خداوند تمامی گناهان او را پاک میکند.
۵) کسی که امام حسین (ع) را تنها برای رضا و خوشنودی پروردگار، و نه برای کسب شهرت، زیارت کند،خداوند تمامی گناهان او را پاک میکند.
۶) اگر کسی بدون عذر موجه، امام حسین (ع) را زیارت نکند، ازاهل آتش خواهد بود.بحارالانوار – جلد ۱۰۱ – ص ۴
۷) کسی که امام حسین (ع) را زیارت نکند، شیعه اهل بیت نیست.بحارالانوار – جلد ۱۰۱ – ص ۴
تبیان