جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

حلوای شیر ( برای ماه مبارک رمضان)

اشتراک:
حلوای شیر آشپزی و شیرینی
حلوای شیر یکی از حلواهای مخصوص مردم شیراز است که به خصوص در ماه رمضان بسیار درست می شود . برای دانستن طرز تهیه این حلوای خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید .

برای درست کردن حلوای شیر ابتدا لازم است نشاسته را در آب حل کنیم . سپس آرد برنج را در شیر سرد حل می کنیم .سپس مواد بدست امده را به همراه شکر مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم و ان را مرتب هم می زنیم تا اماده شود . در آخر گلاب را اضافه می کنیم .با غلیظ شدن مواد حلوای ما اماده است .با پرشین وی همراه باشید.

روش درست کردن حلوای شیر

مواد لازم :

آرد برنج نصف لیوان

گلاب نصف استکان

شیر ۱ کیلو

شکر ۲ لیوان

نشاسته ۱ لیوان

آب ۴ لیوان

طرز تهیه حلوای شیر

نشاسته را در ۴ لیوان آب سرد حل می کنیم و آن را از صافی رد
می کنیم.
بعد آرد برنج را در شیر حل می کنیم.

آن را هم از صافی رد می کنیم( توجه داشته باشید که شیر باید سرد باشد).
سپس شکر، نشاسته ی حل شده و محلول آرد برنج و شیر را با هم مخلوط می کنیم و در
ظرفی می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم.

باید آن را مرتب هم بزنیم تا ته نگیرد و مایه به جوش آید و غلیظ شود.
بعد گلاب را به آن اضافه می کنیم.
زمان هم زدن وقتی خط قاشق روی آن محو نشد( یعنی غلیظ شد) آنگاه آن را از روی آتش بر
می داریم.

حلوای شیرحلوای شیر برای ماه رمضان

این حلوا را اغلب شیرازی ها در ماه مبارک رمضان درست می کنند.

بیشتر بدانید مهم ترین خواص شیر

نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این افراد باید بدانند که مصرف شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.

مطالعات بسیاری نشان داده است که مصرف روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در بچه‌ها و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌ شود.

فواید شیر

اگر چه هنوز مکانیسم آن مشخص نیست، اما به نظر می‌‌ رسد که کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین شیر نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌ های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نکنید که منظور ما از شیر، نوع کم چرب آن است.

برخلاف تصور عموم، دیده شده است، افرادی که از شیر کم‌ چرب استفاده می‌ کنند، لاغرتر از سایرین هستند. شما می ‌توانید با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی تان را تحت کنترل داشته باشید تا از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری شود.

تبیان

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس