جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

یخ در بهشت موزی رژیمی

اشتراک:
یخ در بهشت موزی آشپزی و شیرینی
در روزهای گرم تابستانی با درست کردن نوشیدنی‌های خنک از گرمازدگی جلوگیری کنید و حس خنکی و شادابی را در فصل تجربه کنید برای تهیه ی یخ در بهشت موزی با ما همراه باشید .

یخ در بهشت موزی هم نوعی شیرینی سنتی خوشمزه است که با آرد برنج و نشاسته درست می شود و هم نوعی نوشیدنی یخی یخ در بهشت موزی به جای یک وعده غذا در روز این نوشیدنی خوشمزه، سالم را بنوشید و چربی بسوزانید. با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم  یخ در بهشت موزی

۱ عدد موز

۱ عدد سیب

۱ عدد پرتقال

۱ قاشق چای خوری آب لیمو تازه

آب کمی

آماده سازی یخ در بهشت موزی

همه مواد رادر مخلوط کن ریخته و خوب هم زده تا صاف شود.این نوشیدنی را میتوانید پس از پیاده روی , دوچرخه سواری و یا هر فعالیت بدنی دیگر بنوشید.

سیب بیشتر از کربوهیدرات و آب تشکیل شده است. این میوه سرشار از قندهایی مثل فروکتوز، ساکاروز و گلوکز است. سیب بر خلاف اینکه حاوی کربوهیدرات و قند زیادی است، شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد.شاخص گلیسمی معیاری است که نشان می‌دهد چگونه مواد غذایی روی افزایش سطح قند خون تأثیر می‌گذارند. میوه‌ها معمولا به به دلیل اینکه حاوی فیبر زیاد و آنتی‌اکسیدان پلی‌فنول هستند، شاخص گلیسمی پایینی دارند.

یخ در بهشت موزینوشدینی تابستانی

خواص سیب برای سلامتی بدن

همان‌طور که اشاره کردیم، سیب سرشار از فیبر است؛ به طوری که یک عدد (۱۰۰ گرم) سیب متوسط تقریبا ۴ گرم فیبر دارد و ۱۷ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی مغذی را برطرف می‌کند. سیب حاوی فیبر نامحلول و فیبر محلول به نام «پکتین» است.سیب یک میوه‌ی بسیار مفید است که ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی دارد. معمولا پرتقال را منبع غنی ویتامین C می‌دانیم، اما سیب هم معمولا منبع خوبی از این ویتامین به شمار می‌رود. ویتامین C که اسید آسکوربیک هم نامیده می‌شود، یک آنتی‌اکسیدان رایج در میوه‌ها است. این ویتامین‌ عملکردهای مهمی در بدن را انجام می‌دهد.

ماده‌ی معدنی اصلی سیب، پتاسیم است که زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، ممکن است سلامت قلب را بهبود ببخشد. از جمله دیگر مواد مغذی سیب می‌توانیم ویتامین K، مس، منگنز، ویتامین‌های A، E، B1، B2 و B6 را نام ببریم.کوئرستین: یک ماده‌ی مغذی است که در بسیاری از مواد غذایی گیاهی وجود دارد. بر اساس نتایج مطالعات انجام شده روی حیوانات، این ترکیب ممکن است خواص ضدالتهابی، ضدویروسی، ضدسرطانی و ضدافسردگی داشته باشد‌.

خواص سیبمعجزه درمانی میوه سیب

ویتامین‌ها و مواد معدنی سیب

کاتچین: یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که به مقدار زیاد در چای سبز وجود دارد. مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که این ترکیب عملکرد مغز و عضلات را بهبود می‌بخشد.اسید کلروژنیک: این ترکیب در قهوه هم وجود دارد. در بعضی از مطالعات نشان داده شده که اسید کلروژنیک در پایین آوردن قند خون و کاهش وزن مفید استگفته می‌شود که یکی از خواص سیب، کمک به کاهش وزن است. این موضوع چند علت دارد. تقریبا ۸۶ درصد از این میوه، آب است.

مواد غذایی سرشار از آب بسیار سیرکننده هستند که این موضوع به کاهش کالری مصرفی کمک می‌کند. آب نه تنها معده را زود پر می‌کند، بلکه به طرز قابل‌توجهی میزان کالری مواد غذایی را کاهش می‌دهد.میوه‌هایی مثل سیب که کالری کمی دارند، حاوی آب و فیبر زیادی هستند. یک عدد سیب متوسط فقط ۹۵ کالری دارد، اما حاوی مقدار زیادی فیبر و آب است. چندین مطالعه نشان داده‌اند که مواد غذایی حاوی کالری کم در ایجاد احساس سیری، کاهش کالری مصرفی و کاهش وزن تأثیرگذار هستند.سیب یک میوه‌ی بسیار مفید است که ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی دارد. معمولا پرتقال را منبع غنی ویتامین C می‌دانیم،

.دکتر سلام  –  عصر ایران

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس