شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

تصاویر پیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووین

تاریخ نشر :پنج‌شنبه 03 نوامبر 2022 اشتراک:
ادای احترام نخست وزیر کره‌ جنوبی به پیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووین اخبار گوناگون
جشن هالوین امسال در کره جنوبی به عزا تبدیل شد. عنوان مرگبار ترین حادثه ازدحام جمعیت در کشور کره جنوبی به هالوین 2022 می رسد که بعد از دو سال محدودیت های کرونایی در این کشور رخ داد.

نخست وزیر کره به دو دانشجوی ایرانی ساکن کره جنوبی که به دلیل ازدحام جمعیت در جشن هالوین جان باختند ادای احترام کرد. ازدحام جمعیت در منطقه تفریحی ایتاوون (Itaewon) شهر سئول حادثه هالووین ۲۰۲۲ , را رقم زد. تصاویر پیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووین را در پرشین وی ببینید.

حادثه هالووین ۲۰۲۲

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره‌جنوبی به همراه نخست وزیر این کشور با حضور در دانشگاه “چونگ آنگ” به دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووین ادای احترام کردند.

تصاویر ادای احترام نخست وزیر کره‌ جنوبی به پیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووین

محمدرضا بادامچی شبستری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول به همراه نخست وزیر کره‌جنوبی، با حضور در دانشگاه “چونگ آنگ” به سمیه مقیمی‌نژاد و علی پراکند، دو دانشجوی ایرانی فوت شده در حادثه هالووین ادای احترام کردند.

ادای احترام نخست وزیر کره‌ جنوبی به پیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووینادای احترام نخست وزیر کره‌ جنوبی به پیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووین

همچنین سفیر کشورمان به همراه وزیر امور خارجه کره‌جنوبی، با حضور در محل دانشگاه “هانیانگ” به خانم ریحانه سادات آتشی ادای احترام کردند.

تصاویر پیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووینپیکر دو دانشجوی ایرانی حادثه هالووین

طی هفته جاری و در پی حادثه هالووین در کره‌جنوبی که منجر به کشته شدن تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم شد، ۵ ایرانی نیز جان خود را از دست دادند. متأسفانه  آفاق راست منش، علی پراکند، ریحانه سادات آتشی، سمیه مقیمی‌نژاد و علیرضا اولیایی در این حادثه درگذشتند.

ازدحام جمعیت در حادثه کره جنوبی

در جشن هالووین در منطقه تفریحی ایتاوون (Itaewon) شهر سئول ازدحام جمعیت در این مراسم سبب کشته و مصدوم شدن تعداد بسیاری از شرکت کنندگان شد. در ابتدا یونهاپ مدعی شد که مسئولان کشور کره جنوبی اعلام کردند در جشن هالووین در منطقه تفریحی ایتاوون (Itaewon) شهر سئول دستکم ۵۹ نفر در اثر ازدحام کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. گفته می‌شود بسیاری از افراد دچار حمله قلبی شدند.

اسکای نیوز اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ نیروی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند که تقریبا شامل همه نیروهای در دسترس در سئول است. رسانه های محلی جمعیت حاضر را حدود ۱۰۰ هزار نفر ت خمین زده‌اند و شمار کشته شدگان به ۱۲۰ نفر رسید. همچنین اسپوتنیک شمار مصدومان این حادثه را ۱۰۰ نفر اعلام کرده است.

ازدحام جمعیت در حادثه هالوین کره جنوبیمرگبارترین فاجعه به دلیل ازدحام جمعیت کره جنوبی

هنوز مشخص نیست که چه چیز باعث هجوم مردم به یک خیابان باریک شیب‌دار در نزدیکی هتل همیلتون شده است. این هتل یکی از مکان‌های اصلی جشن‌ها در سئول به شمار می‌رود. آقای کیم، یکی از بازماندگان حادثه می‌گوید که مردم همدیگر را هل می‌دادند و مثل «دومینو» یکی پس از دیگری روی زمین می‌افتادند. آن‌ها نزدیک یک‌ساعت و نیم در آن خیابان باریک گیر افتاده بودند. تعدادی از مردم با فریاد درخواست کمک می‌کردند و بسیاری نیز به سختی نفس می‌کشیدند.

حادثه شنبه شب مرگبارترین فاجعه به دلیل ازدحام جمعیت در تاریخ کره جنوبی است. در سال ۲۰۰۵ و در جریان یک کنسرت پاپ در شهر سانگجو در جنوب کره جنوبی هجوم مردم باعث کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن حدود ۶۰ نفر شد.

حادثه جشن هالووین امسال سئول دومین فاجعه مرگبار بر اثر ازدحام جمعیت در یک ماه اخیر در آسیا است. پلیس اندونزی در روز اول اکتبر و در جریان یک مسابقه فوتبال با شلیک گاز اشک‌آور باعث هجوم جمعیت تماشاگران مسابقه به سمت درهای خروجی استادیوم و تلاش آن‌ها برای فرار شد. در این حادثه ۱۳۲ نفر از تماشاچیان جان باختند.

همشهری آنلاین ـ شرق

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
تصاویر خبری
بیشتر >
آرون گروپس