جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

پاستا با سس انار

اشتراک:
پاستا با سس انار آشپزی و شیرینی
پاستا یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است که انواع بسیار متنوعی دارد. واز انواع غذاهای خوشمزه است که می توانید آن را با انواع روش های مختلف بپزید.با ما همراه باشید .

پاستا با سس انار یکی از غذاهای بین المللی و پرطرفدار میان ایرانیان می باشد. پاستا به شدت طعم خاص و بی نظیری دارد و از غذاهای مخصوص و پر طرفدار ایتالیایی می باشد.با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم پاستا با سس انار

پاستا ۵۰۰ گرم

– پیاز بزرگ ۱ عدد

– سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۱ عدد متوسط

– نمک و فلفل به اندازه لازم

– آب انار یک فنجان ( ۱۵۰ میلی لیتر )

گردوی ریزخردشده ۱۵۰ گرم

– رب انار ۱ فنجان ( ۱۵۰ میلی لیتر ) کره ۳۰ گرم

طرز تهیه ی پاستا با سس انار

پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت می دهیم ۰ سینه مرغ را ژولین خرد کردهبه پیاز اضافه می کنیم و سرخ می کنیم ۰ نمک و فلفل زده بآن اضافه کرده و می گذاریمکه آب آن گرفته شود ۰ گردورا خرد کرده در ماهی تابه ای بدون روغن تفت می دهیم ۰ گردوو سپس رب انار را به گوشت میافزائیم و حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم میپزیم ۰ پاستا را رویقالب ریخته و با سس آنرا میپوشانیم ۰ با گردو ی سالم و دانه انار تزئین می کنیم.

پاستا با سس انارپاستا رب انار

خواص آب انار

آب انار دارای مقادیر زیادی آهن و فولیک است. این مواد مغذی به کاهش خطر کم‌خونی در خانم‌ها کمک می‌کند. خانم‌های باردار نیز با مصرف آب انار به سلامت و رشد جنین کمک می‌کنند. مقدار کافی فولیک اسید، خطر نقص سیستم عصبی را در جنین کاهش می‌دهد.گرفتگی عضلات یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است. پتاسیم بالای انار از گرفتگی عضلات در این دوران جلوگیری می‌کند. آب انار خاصیت رقیق‌کنندگی خون دارد و باعث گردش خون در بدن می‌شود و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. افزایش گردش خون به تغذیه جنین از طریق جفت هم کمک می‌کند.

نوشیدن آب انار در دوران بارداری، خطر زایمان زودرس را کاهش می‌دهد. همچنین، یکی از مهمترین علل نامنظم‌ بودن قاعدگی در زنان، مشکلات هورمونی است. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن آب انار به تعادل سطح استروژن کمک می‌کند.آنتی‌اکسیدان فراوان انار به پاکسازی و سم‌زدایی کبد کمک می‌کند و باعث بهبود علائم در بیماران مبتلا به کبد چرب می‌شود. خواص ضدالتهابی انار، همچنین التهاب سیستم گوارش را کاهش می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند.

خواص آب انارنوشیدن آب انار

فواید دارویی ودرمانی آب انار

یکی از مهمترین علت‌های بیماری کبد چرب، بالابودن چربی و کلسترول بد خون است. چربی بیش از حد در کبد جمع می‌شود و باعث بروز این بیماری می‌شود. نوشیدن آب انار باعث افزایش گردش خون و کاهش پلاک‌های کلسترول در دیواره رگ‌ها می‌شود. کاهش چربی خون بر پیشگیری از بیماری کبد چرب موثر است.یکی از دیگر از دلایل کبدچرب، اضافه وزن است. این افراد می‌توانند آب انار خالص و بدون شکر بنوشند. مهمترین خواص آب انار ترش، کاهش وزن است. آب انار خالص سرشار از فیبر است و باعث کاهش اشتهای کاذب می‌شود و به لاغری کمک می‌کند.

میوه‌های سرشار از ویتامین سی به کاهش غلظت خون کمک می‌کنند. میوه انار سرشار از ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان است که هر دو نقش مهمی در افزایش گردش خون دارند. با افزایش گردش خون، خطر لخته شدن خون و بروز سکته کاهش‌ می‌یابد.تحقیقات نشان می‌دهد که مردان بیش از زنان در معرض سکته قرار دارند. مصرف به اندازه آب انار، به خصوص به صورت ناشتا به کاهش غلظت خون در آنها کمک می‌کند. با این حال، توجه داشته باشید که بیماری غلظت خون نیاز به رعایت رژیم غذایی سالم و کم‌چرب دارد.

عالیس  – تفریحی

گردآوری:
برچسب ها: ,
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس