جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

کاهش قند خون با این دو ماده غذایی معجزه گر

اشتراک:
مواد غذایی کاهش قند خون خواص خوراکیها
این روزها که بیماری کرونا در تمام دنیا گسترش یافته است بسیار توصیه می شود که افراد دارای فشار خون بالا و افراد دیابتی مراقب باشند. برای کاهش قند خون مواد خوراکی بسیار وجود دارند. مواد غذایی کاهش قند خون را در ادامه بشناسید.

اگر شما هم درگیر بیماری دیابت هستید و نگران ان هستید که با مصرف برخی خوردنی ها قند شما افزایش پیدا کند بهتر است در این روزهای درگیری با کرونا با مصرف برخی مواد غذایی قند خون خود را به خوبی تنظیم کنید و از افزایش آن جلوگیری کنید. مواد غذایی کاهش قند خون را در پرشین وی ببینید.

معرفی مواد غذایی کاهش قند خون

دو ماده غذایی « سرکه سیب » و «دارچین» برای کاهش قند خون فواید معجزه‌آسای دارد.

 سرکه سیب

مطالعات نشان می‌دهند که ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب به همراه یک اُونس پنیر به هنگام شب می‌تواند قند
خون را در روز بعد به هنگام صبح کاهش دهد.همچنین، مصرف سرکه در غذا می‌تواند اثر خود را تا ۲
ساعت بعد نشان دهد که قند خون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نوشیدن سرکه سیب نیز می‌تواند برای کسانی که تمایل به طعم‌های ترش دارند خوشایند باشد.سایرین نیز می‌توانند در تهیه سُس
از آن استفاده کنند و از خواص آن بهره لازم را ببرند.

مواد غذایی کاهش قند خونمواد غذایی کاهش قند خون

دارچین

اضافه کردن دارچین به غذا می‌تواند از طرفی باعث طعم دادن به غذا شود و عطر خوشایندی به
آن دهد و از طرفی دیگر می‌تواند همزمان باعث کاهش قندخون شما شود.مطالعات نشان می‌دهند که مصرف یک تا ۶
گرم دارچین به‌صورت روزانه می‌تواند سطوح گلوکز، تری گلیسیرید،کلسترول LDL در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را به‌صورت قابل
ملاحظه ای کاهش دهد.

معرفی مواد غذایی کاهش قند خون

توجه: ۲ تا ۴ گرم دارچین به اندازه نصف تا یک قاشق غذاخوری دارچین است.به یاد داشته باشید که مصرف
زیاد و بیش از حد دارچین می‌تواند مضر و سمی باشد.دارچین را می‌توانید با اسپرسو و یا ماست، چای و
یا همراه غلات میل کنید.

زمانی که فردی به دیابت مبتلا می‌شود، چه بدنش قادر نباشد میزان کافی انسولین ترشح کند چه انسولین به درستی استفاده نشود، گلوکز در خون تجمع پیدا می‌کند. میزان بالای گلوکز خون علائم زیادی از جمله خستگی و مشکلات قلبی را به وجود می‌آورد. یکی از روش‌های کاهش قند خون این است که به سراغ رژیم غذایی سالم بروید. به طور کلی غذاها و نوشیدنی‌هایی که به کندی جذب بدن می‌شوند، بهترین انتخاب برای کنترل قند خون بالا هستند چرا که با مصرف آن‌ها فرد دچار افزایش یا افت قند خون نمی‌شود.

برای کنترل قند خون بالا چه بخوریم؟

شاخص گلوکز یا GI تأثیرات مشخص غذا بر سطح قند خون را اندازه‌گیری می‌کند. افرادی که به دنبال کنترل قند خون خود هستند باید به سراغ مواد غذایی بروند که دارای میزان کم یا متوسطی از شاخص گلوکز باشد. یک فرد می‌تواند مواد غذایی دارای شاخص گلوکز پایین و بالا را با هم مصرف کند تا مطمئن باشد رژیم غذایی به تعادل رسیده است. ولی اگر دچار قند خون بالا هستید و به دنبال مواد غذایی سالم و بی‌ضرر برای کاهش قند خون می‌گردید، می‌توانید این مواد غذایی را مصرف کنید.

۱. نان قهوه‌ای و سیاه یا نان جو سبوس‌دار

تعداد زیادی از نان‌ها حاوی کربوهیدرات بالایی هستند که قند خون را سریعاً افزایش می‌دهند. به همین دلیل برای افراد دارای قند خون بالا، باید تعداد زیادی از این نان‌ها پرهیز شود. نان سیاه یا نان جو سبوس‌دار دارای شاخص گلوکزی پایین و ۵۵ است. این میزان شاخص به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن است که فرآوری کمتری شده‌اند. در طی عمل فرآوری، پوسته بیرونی غلات و گندم و جو که حاوی فیبر است از بین می‌رود. فیبر سرعت هضم را کاهش می‌دهد و باعث ثابت شدن میزان قند خون می‌گردد. بر اساس مطالعات گندم اسپلت و چاودار هر دو باعث پاسخ گلوکز اولیه پایین در موش صحرایی می‌شوند. همچنین محققان دریافتند که این غلات قدیمی و باستانی، ژن‌هایی را که باعث افزایش متابولیسم گلوکز می‌شوند را سرکوب می‌کنند.

میوه ها از مواد غذایی کاهش قند خون

۲. اغلب میوه‌ها

به جز آناناس، خربزه، هندوانه و طالبی بیشتر میوه‌ها دارای شاخص گلوکز ۵۵ و پایین‌تر از آن هستند. این شاخص کم به این دلیل است که اغلب میوه‌ها دارای میزان زیادی آب و فیبر هستند که شکر موجود در آنها یعنی همان فروکتوز را به طور طبیعی متعادل می‌کند. زمانی که میوه می‌رسد، شاخص گلوکز آن افزایش می‌یابد. آب‌میوه هم دارای شاخص گلوکز بالا است چرا که عمل آبمیوه گیری فیبر موجود در پوسته و هسته میوه را از بین می‌برد.

۳. سیب زمینی شیرین و سیب زمینی هندی

سیب زمینی معمولی شاخص گلوکز بالایی دارد ولی سیب زمینی شیرین و سیب زمینی هندی بسیار مغذی هستند و شاخص آنها عدد کمتری را نشان می‌دهد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که گوشته سیب زمینی شیرین فیبر بیشتری نسبت به پوست آن دارد. پس همه آن می‌تواند برای افراد دیابتی مفید باشد. مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سیب زمینی شیرین برخی از نشانگرهای دیابت را کاهش می‌دهد.

تسنیم ـ دیجی کالا

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
خواص خوراکیها
بیشتر >
آرون گروپس