شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه کتلت

اشتراک:
کتلت گوشت آشپزی و شیرینی
کتلت گوشت و یا همان شامی کباب از دیگر غذاهای مرسوم در ایران است که معمولاً آن را با گوشت چرخکرده گوسفندی و یا گوساله تهیه می‌کنندکتلت جزو غذاهایی است که بدون برنج بصورت ساندویچ میتوان آن را در وعده غذایی ناهار و یا شام میل کرد.

کتلت یکی از غذاهایی هست که همه ما از کودکی با اون خاطره داریم و هر کجای جهان که باشیم طعم و بوی کتلت هایی که دوران کودکیمون میخوردیم رو از یاد نمی بریم. این غذای خوشمزه و خاطره انگیز جزء غذاهایی است که با نان خورده می‌شود. تهیه ی کتلت گوشت را در پرشین وی ببینید.

مواد لازم کتلت گوشت

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

– سیب زمینی ۱ عدد متوسط

– تخم مرغ ۱ عدد

-آرد نخودچی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

– سیر ۱ پر

– پیاز ۱ عدد متوسط

– نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

 طرز تهیه کتلت گوشت

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده مخلوط کنید.سیب زمینی را شسته، با مقدار کافی آب بگذارید بپزد.سپس آن را از رنده ریز رد کرده، به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. تخم مرغ، آرد نخودچی و سیر رنده شده را همراه با نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین به مایه گوشت چرخ کرده اضافه کنید و آنها را کاملاً با هم مخلوط نمایید. مقدار کافی روغن در تابه بریزید و آن را کاملاً داغ کنید.
از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی بزرگ برداشته و با دست آن را فرم دهید.و برای آن که کتلت به دستتان نچسبد، گاهی دست خود را با آب تر کنید.سعی کنید کتلت ضخیم نشود.آنگاه آن را در روغن انداخته دو طرفش را سرخ کنید.نکته: در صورت تمایل می توانید کمی آرد سوخاری به کتلت اضافه کنید تا عطر و طعم بهتری پیداکند.

تعداد قابل توجهی از افراد، واکنش آلرژی به محصولات حاوی گلوتن را تجربه می کنند. برخی از سلیاک (عدم تحمل گلوتن) رنج می برند، حالتی که خوردن گلوتن خطرات جدی برای سلامتی به همراه دارد. غذاهای ساخته شده از گندم و سایر غلات حاوی گلوتن هستند و این رژیم غذایی کسانی را که دارای چنین مشکلات بهداشتی هستند به شدت محدود می کند.

این نیاز برای جلوگیری از مصرف مواد غذایی مشکل ساز باعث می شود. ضمن داشتن برنامه های غذایی متنوع، پروتئین ها و مواد مغذی کافی را دریافت کنند. آرد نخودچی فاقد گلوتن است؛ بنابراین، این افراد می توانند با خیال راحت از طیف وسیعی از غذاهای مغذی که در غیر این صورت نمی توانند بخورند، لذت ببرند.خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

کتلت گوشتطرز تهیه ی شامی

تمام فواید و خواص آرد نخودچی

مطالعات پزشکی نشان می دهند که چگونه موارد دیابت، در جهان غرب رو به افزایش است. تحقیقات نشان می دهند که مصرف زیاد مواد غذایی ناخواسته و عدم ورزش دو عنصر اصلی است که به توضیح در مورد این افزایش کمک می کند. دیابت در کشورهایی که آرد نخود در طی سال ها محبوب بوده است، کمتر دیده می شود. برخی دانشمندان معتقدند که مقدار بسیار زیاد فیبر موجود در آرد نخودچی عاملی برای کاهش خطرات دیابت است. آنها محاسبه می کنند که هر فنجان نخود پخته شده حاوی ۱۲٫۵ گرم فیبر است.

به پایین نگه داشتن وزن شما می تواند کمک کندچاقی یکی دیگر از نگرانی های برجسته سلامت در جهان است. افزایش تعداد کودکان چاق نگرانی ویژه ای به همراه دارد. کاهش وزن مستلزم تعهد به پیروی از یک رژیم غذایی دقیق است، اما متخصصان رژیم غذایی هنوز هم باید اطمینان حاصل کنند که افراد چاق از مواد مغذی حیاتی برخوردار هستند. مطالعات نشان می دهند که آرد نخودچی سرشار از فیبر، منبع خوبی از مواد مغذی را فراهم می کند، اما همچنین برای خنثی کردن تمایل فرد به افزایش وزن فعالیت می کند.

خواص نخود چیخواص آرد نخود برای سلامتی بدن

حملات قلبی یکی دیگر از نگرانی های مهم بهداشت در سراسر غرب است. پزشکان به طور مشترک در بسیاری از موارد بهداشتی دیگر پیوندهای روشنی بین رژیم های بد و عدم ورزش پیدا کرده اند. محققان دریافتند که مقادیر بالای مواد مغذی و فیبر موجود در آرد نخودچی باعث کاهش سطح کلسترول می شود.

راسخون – تبیان

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس